Wednesday, October 27, 2010

.:Lemon's Cake House:.

masa aku form 5, aku selalu impikan sebuah kedai kek yg diberi nama Lemon's Cake House.. so, untuk aku buka kedai kek, aku harus belajar dalam bidang masakan. alhamdulillah, impian aku untuk belajar dalam bidang masakan tercapai. aq belajar di Food Institute of Malaysia. di sini, aku dapat belajar dengan baik. aku pun baru habis final exam untuk semester 1 baru2 ni. so, tgh cuti la skunk. memang aq dpt belajar dgn baik, tp yg menjadi masalhnyer sekarang ialah mase sem 1 hari tu aq ambil course DIPLOMA IN CULINARY ART (DCA).. klu aq nak buke kdi kek, aq sepatutnyer ame course DIPLOMA IN PASTRY AND BAKERY (DPB). masa aq nak daftar hari tu, ayah aku suruh aq ame course DCA sbb ayah aq ckp, DCA merangkumi semua. tp ble aq dah belajar kat sini, sem2 nnt aq dah tak msuk kitchen pastry dah. so, ia membuat aq resah. aku bingung. then aq minta pendapat mak aku. mak aq prefer aq mak DPB. hurm.. mmg tu lah yg aku nak. tp? aq tgh fikir plak skrg, adakah aq mampu lakukannya dgn terbaik?? hurm.. now, i am totally confuse. what should i choose??? hurm.. aq harap, aku dapat buat pilihan yang plg tepat dlm hidup aq.. dan aq harap family dan kwn2 aku sokong dengan apa jua keputusan aq. Ya Allah, berilah petunjuk kepadaku.



help me!!

No comments:

Post a Comment